Saturday, June 16, 2012

Slutt relasjoner - skulle bli fjernet eller skal jeg gå?

Bør du bo med din partner eller la dem? Er all smerten du lider i ditt forhold verdt det for de gode tidene du har sammen? Vil det virkelig være verdt alle smerte å forlate dem eller er det bedre å bo og feste den?


I de fleste relasjoner kommer det et punkt når du skal bestemme om partneren din virkelig har egenskapene du trenger å holde sammen. Beslutningen om å bo eller gå er nesten alltid en svært smertefullt og forvirrende tid som det er vanligvis ikke en rask fiks, eller et enkelt svar på spørsmålene dine.


Jeg har en venn i et fantastisk forhold som lærte meg at hvis det er hardt arbeid er det sannsynligvis ikke fungerer. Dette var en fremmed konsept til meg. Jeg kommer fra en terapeutisk bakgrunn som kan noen ganger fremme følelsen at hvis det ikke er hardt arbeid det ikke er verdt. År siden jeg gjorde det mitt oppdrag for å finne ut hva gjorde relasjoner jobb; Det synes å være to tilnærminger – en mer vellykket enn den andre!


To tilnærminger til relasjoner


Først er "ikke forvente for mye av ditt forhold, og det vil fungere helt fint!" Noen ting er alltid kommer til å være problematisk. Så hva om sex ikke så viktig å en av dere? Så hva om ett parti kan ikke brukes som grunnlag for å holde sine avtaler? Så hva om du aldri kommer til å gå på helligdager du virkelig ønsker å gå fordi partneren hater å reise? Dette kan fungere godt for noen, men det er bare ikke i min natur. Så vidt jeg er bekymret, er god nok bare ikke!


Den andre tilnærmingen er å insistere på stor kjemi; for å finne en partner som ikke er perfekt, men er perfekt for deg. Du må samsvare i to primære områdene er seksuell kjemi og beste venn kjemi. Du skulle tro at disse to ville være opplagt for fleste, men du vil være feil. Folk gjøre kompromisser tidlig på disse punktene og deretter lurer på hvorfor de tilbringe resten av livet vondt.


Stor kjemi betyr ikke at det vil være lett hele tiden - som ville være unaturlig. Det betyr at du er begeistret og engasjert nok å gjennomarbeide glitches etter hvert som de oppstår i stedet for la dem stable. En stabel av resentments er så mye lettere å satte fyr på.


Jobber ut om å la


Så den største del av arbeidet jeg har klienter gjør er når de spør meg om å hjelpe dem med å bestemme seg for å bo eller gå å få dem til å designe perfekte partner. Du kan tenke dette rart hvis du allerede er i en relasjon - men det er like gyldige nå som det er når du er enkelt. Så, hva ville være perfekt for deg?


Ting du bør fokusere på som du allerede er i en relasjon, bør være mer følelsesmessige og atferdsmessige i kvalitet. Når du har sortert ut hva er perfekt for deg, kan du begynne å stille deg selv spørsmål om gjeldende partneren din for å se om de oppfyller til din ideelle. Din kjære en behandler deg med nivå av respekt du forvente? Er han hengiven nok for deg? Gjør hun nok tid for deg? Disse er ikke nødvendigvis spørsmål som gjelder for deg. Spør deg selv spørsmål som sak til deg når du har jobbet ut hva ideell er for deg.


Et par flere spørsmål, kan du tenke - hvis tjue år fra nå det ikke hadde endret partneren i noen betydelig måte, vil du fortsatt være lykkelige som sin partner? Ville du vurdere din livet sammen for å ha vært mer om eventyr eller mer om utholdenhet?


Den merkelige tingen er vi ofte vet hva problemene vil være i en relasjon mange år på forhånd. Det eneste spørsmålet er, når skal du håndtere dem? Vi alle vet jo lenger du beholder dem mer smertefull det blir.

No comments:

Post a Comment