Friday, June 29, 2012

Strekke din sjel i år!

Christmas har rørt vårt hjerte som det gjør hvert år. Det er årstiden når personer på best for menneskeheten. Under denne sesongen gå vi til platen. Ingen annen gang er vi så tvunget til å gjøre donasjoner, oppta en pet, tips servitør og la andre endre baner. Vi er klar til å koble til og dele vår kjærlighet. Julen er årstiden av relasjoner og en tid når vi ta lager. For singler, kan har ingen "betydelige andre" med hvem du skal dele Christmas være en paramount konsern. I år igjen, prøvde mange par som har bodd i emosjonelle avstand å bygge bro over gapet. Imidlertid konkurrerte deres anstrengelser for å koble på nytt med materialet og sosiale distraksjoner helligdager. Før de visste det, de "ristet-i" det nye året og kom tilbake til sitt gamle måter. La oss gjøre Christmas telle og videreføre vår kjærlighet og medfølelse. La oss gi av oss selv, i stedet for å gi ting. La oss bryr seg om andre, i stedet for oss selv. La oss gi våre hjerter til de vi elsker. Kjærlighet er alltid rett foran oss og det er opp til oss å omfavne den.


Hvordan vi forhindre oss fra å komme tilbake til vår gamle måter? Hvordan kan vi stoppe harme og sinne fra snikende i våre relasjoner på nytt? Mange par må overkomme en ond syklus av uløst konflikt og tenne flammen. Uavhengig av hvem vi er, er de fleste av oss lengsel for mer respekt, medfølelse, nærhet, intimitet og sex.


Mange er kjent med dette scenariet: etter to år med dating Andy og Silvia gått sammen. Den første begeistring snart ble overskygget av argumenter og harme. Det ble også uvanlig rolig i soverommet. Hva slukket flammen deres? Overraskende, har de et annet perspektiv på hva som gikk galt:


Andy: Når jeg kommer hjem jeg vil slappe av. Det irriterer meg når Silvia chatter på telefonen med hennes venner. Jeg kan ikke kokk og take-out er fine. Silvia er i helse mat, øvelse og bevisst levende. Hun ønsker å diskutere politikk, sosiale spørsmål og vårt forhold. Ingenting er god nok for henne lenger inkludert meg. Vi pleide å ha det gøy, men det er nå et forsøk.


Silvia: Jeg vil gjøre ting og oppleve livet. Jeg ønsker å vokse med min partner. Andy ønsker å henge ut, og med mindre Andy åpner sin sjel, vårt liv vil bestå av arbeid, TV, take-out og stillhet. Ikke rart jeg snakke med mine venner, eller gå til gym av meg selv. Jeg føler fjernt fra Andy og har mistet forbindelsen.


Andy og Silvia synes å ha forskjellige forventninger, verdier og mål. Dette er vanlig etter den første begeistring har slitt av. Andy er lei av å snakke og Silvia er oppbrukt fra prøver. Skylden har tatt over for kommunikasjon. De trenger å snakke om i hvilken utstrekning de er begge villig til å endre. Hva er de villige til å gjøre for deres forhold? Langs samme linjen er et fenomen som involverer baby boomer par. Etter 20 års ekteskap med barn som er gått, ønsker kvinner mer emosjonelle tilkobling og romantikk med sine ektemenn. Debatten går omtrent slik:


Barbara: jeg jobbe deltid. Vår sønn studier i Australia og mesteparten av familien min bor i Holland. Min mann Mark fungerer lange timer og mest i helgene. Han kommer hjem utmattet og ønsker å stå alene. Jeg lurer på hvorfor jeg er gift?


Merk: Hvorfor er hun klager? Kan ikke hun forstår at jeg gjør best jeg kan? Jeg er ikke sikker på hva alle dette forholdet talk vil gjøre, bortsett fra gjøre meg sint og frustrert.


I våre eksempler, både kvinner mangler en viktig del i sine relasjoner, og både menn føler kritisert. Begge par er frustrert og ikke kan skape positive endringer. Det handler om endring! Vi trenger å endre og bli bedre folk for hverandre. Endre relasjoner, og vi må endre grunn av dem! I filmen, bærbar PC, Noah sa: "Hvis det er kjærlighet, det svekker din sjel og du vokse sterkere i kjærlighet." En stor linje for en film, men i virkeligheten, det skremmer oss! Vi må være sårbare og følelsesmessig tilgjengelig til hverandre i våre relasjoner. I våre liv rastløs og distraherende, kan vi vise våre relasjoner som en statisk side av ligaen. Det skal bare være der! I sannhet, vi kan ikke være i et forhold og bare be: ta meg som jeg er! Relasjoner krever oss å endre. Her er noen grunnleggende om endringen:


· Endringer i verden, og du må endre med det!
· Livet endringer, må du endre på grunn av det!
· Endringene dine forhold, og du må endre for det!


Hvis vi er villige til å endre, vil vi bli tatt ut av verden, liv, relasjoner eller alle tre sammen. Hver gang ting endrer, er vår sjel svekket, slik at vi kan justere. Vi må være bevisst oppmerksom på disse endringene. Dessverre ignorere de fleste av oss endringene håper at de går bort. Dette er spesiellt farlig i relasjoner. Vi tar positive endringer for gitt, og håper at negative endringer vil forsvinne. Når de ikke, vokse harme og sinne.


For Andy og Silvia dating var mye mer moro. Når livet endres justere de ikke. I stedet for å håndtere disse endringene klandre de begge hverandre. For Barbara og Mark liv har endret seg, og så har de. Deres forhold må være stilt inn opp til gjenspeiler disse endringene. Vi opprettholder våre biler, apparater og datamaskiner, fordi de har å funksjonen. Ennå, vi forventer at våre relasjoner til å fungere uten vedlikehold. Årsakene er enkel: relasjon vedlikehold krever sikkerhetsproblemet og vilje til å endre. Når vi forvente vårt forhold til å fungere, som en datamaskin, mangler vi punktet. I relasjoner vi gjøre en av to ting: vi vokse sammen nærmere eller lenger fra hverandre. Men aldri vi bo det samme. Ideelt sett, vi vokser nærmere, men motsatt skjer. Vi få opptatt, distrahert, stresset og er ikke lenger i tune med hverandre. Emosjonelle bond erstattes med tomhet.


Harme og sinne vokse og vi føler ensom. Dette er prefekt avl bakken for saker, divorces og tap av respekt. Hemmeligheten ligger i emosjonell forbindelse. Følelsesmessig tilkoblede partnere løse problemer, har bedre sex oftere, argumentere ganske og respekt og tillit til hverandre. Ja, vi trenger å endre for våre relasjoner, og være følelsesmessig sårbare. Vi trenger å la den andre hele veien, ikke bare til inngangsdør. Hvis vi ikke gjør det, vil vi aldri vet kraft av emosjonelle nærhet. I år kan være følelsesmessig Lukk, veldig nære, dele vår frykt, drømmer og håp. Kan vise vår virkelige selv, den eneste personen som vår partner kan noensinne virkelig elsker. Vi vil bli belønnet rikt, men vi må ta det første skrittet, selv om vi ikke kan se hele trappeløpet.


© 2006 Allie Ochs

No comments:

Post a Comment