Tuesday, November 22, 2011

Hvordan ikke til kompromiss med partneren

Har du uenig med din ektefelle? Eller din kjæreste eller kjæreste? Selvfølgelig ikke – han/hun/det er perfekt, rett?


Du kan forestille deg mine støt når min venn confided i meg at han og hans kone ofte kjempet over bittesmå ting.


"Du tuller."


"Ja, vi kampen over tiniest, mest uviktige ting," han bekreftet.


"Vel, hvorfor ikke du bare la henne har henne måte da?"


"Fordi vi også kampen over store, viktige ting," innrømmet han.


"Hva om kompromiss?"


"Vi gjør det hele tiden," svarte han.


"Så hva er problemet?"


"Problemet er at hun vinner de fleste av kompromissene."


Kompromisser er aldri lett. Et rettferdig kompromiss er når begge parter føler de vant. En virkelig flott kompromiss er når begge parter kjenner de mistet.


Problemet er at selv den mest beskjedne av oss, når fremstøt inn i farene av kompromiss, har oppblåsbare egos.


For eksempel, min kone og jeg ble nylig føre kompromiss, og jeg kan ikke engang huske hva diplomatiske gaffe jeg hadde begått. Men hun var fast bestemt på å stille meg rett. "Ikke vær så tidlig," min kone scolded.


"Prematur?"


"Amatør", deretter, sier hun.


"Amateur?


"Nei, andre ordet. Stoppe opptre som slike barn!"hun ropte, på jakt etter en ordliste.


Gud ga oss ordlister slik vi ikke ville ha å stave. De er store bøker med liten skrift, og prøver å finne noe i dem forkorter sikringene, og i varmen av kompromiss kan bare føre til ordlisten projectile skader. Det er heldigvis rotete Skjul selv den største ordlisten huset vårt.


Hvilke er hvorfor, når du kompromiss er overhengende, jeg sporadisk å finne meg selv dripping våt.


Vann aldri skade noen, fortelle jeg meg selv. Og husker jeg Noah. Og Jack. Og Jill. Men så langt jeg har unngått drukning i min egen sorg, noe som sannsynligvis betyr jeg mister færre kompromisser enn min bror.


Huset vårt liv i en tid med en urolig våpentilstand. Heldigvis, ingen er bøyd på verdens dominans.


Hvis jeg ville bare lære å sette Toalett sete ned eller tørk telleren etter meg selv, kan en diplomatisk kupp streik. Men hvis jeg gjorde, ville jeg å fork ut for en ambassaden mottak, og min kone er den eneste cateringselskap til fly i huset. Pluss det vil tvinge henne inn i et ubehagelig mest hjørne for å måtte sette andre Toalett sete ned og Lukk lysene når hun forlater rommet, for å unngå en diplomatisk faux pas.


Å være en kjærlig mann, jeg er fast bestemt på å beskytte min kone fra ubehag i huset hennes egen (eller måtte imøtekomme et diplomatisk mottak), så jeg motstå fristelsen til å resultat slike diplomatiske kupp og jeg fortsetter å forlate counter topper våt.


Det er noen ganger for større bra å tillate en vennlig utveksling av snikskytter brann, tar dekke Hvis det ser ut som det kan få ut av hånden. Verden er en mye mer fredelig sted når vi godtar at vi kan alle lykkelig komme, og at vi er i noen reell fare perpetually lever på randen av kompromiss.

No comments:

Post a Comment