Thursday, November 24, 2011

MS

En ting du virkelig ønsker...


Det er én ting du vil...


Min gjetning er du ønsker det så dårlig at du ønsker det-sult det.


Og hvis du har det, hele livet ditt vil lyse opp som himmelen under fyrverkeri vises på skjermen. Saken er du ikke egentlig vet du ønsker det-godt du gjør, men du vil ikke vite det før du har det, og før du får det, du må bare legge merke til en stor stor renons i livet ditt. Jeg skal forklare.


En ting som vi alle elsker over nesten alt annet, er beundring og verdsettelse av våre foreldre, partnere og kolleger. Å gjøre noe og være sa, "godt utført" eller "Jeg er stolt av deg" eller 'Jeg respektere deg for å gjøre en så stor innsats' bare betyr så mye. Men hvordan får du det?


Easy... gir den.


Å gi hva du ønsker ofte får du det du ønsker. Nedenfor skal jeg retell en historie som er en av mine klienter fortalte meg etter en coaching session på å gi takknemlighet.


"Hver igjen, sa fem av oss, vi alle hva vi trodde, egentlig snakker ut fra hjertet.


Jeg så på min mor, personen som får oppmerksomheten sitter to seter bort fra meg på spisebord, tårer welling i hennes øyne og haken quivering litt.


Jeg skjønte deretter at det hadde vært for lenge siden hun har hørt en anstendig, hjerte-filt kompliment. "Jeg setter pris på måten du sette deg ut," sa jeg. Jeg takker hvordan du alltid gjør meg føle deg velkommen,' sa min forlovede. "Jeg setter pris på måten du er alltid der," sa pappa. Og så var det slå av hennes barnebarn.


Hennes ti år gamle barnebarn sa, jeg takker din smørbrød og hennes fire år gamle barnebarn chirped opp. Jeg takker håret ditt.'


Fra den dagen på besluttet vi å ha en forståelse-økt på hver fødselsdag, hver Farsdag og Morsdag også. Og jeg har å si disse hendelsene virkelig har tatt på en ny og mer spesiell betydning.


På min bursdag kunne ikke jeg vente å høre hele fine ting folk tenkte på meg. Og dum som dette kan høres jeg ville heller hatt sine compliments enn presenterer – om presenterer var veldig hyggelig også! Men her er noe jeg har oppdaget det er veldig kraftig. Vennlig hilsen er som fe støv – magi!"


Hva en flott historie. Skvette at fe støv på dine reiser og se magiske i din verden. Folk smiler til deg, folk kompliment du tilbake. Noen ser på deg, forvirret: gretten kasserer på banken og familiemedlem som ikke kanskje har compliments får complimented.



~~~~~~
Neil Millar er forfatter av svart vann, eventyr romanen med personlig vekst og personlig utvikling bøker større trinn til lykke og blir du helten i ditt eget liv. Han skriver artikler hver måned for Unstoppable liv sammen med personlig utvikling coach, Jo Ball.
Få tips, artikler og ideer om å oppnå hva du vil i livet i en månedlig e-post. Det er gratis og du selv vil motta en kopi av større trinn til lykke i e-bok-format som en måte å si takk for å bli med abonnement-list.www.unstoppablelife.com

No comments:

Post a Comment