Wednesday, November 16, 2011

Kjærlighet vs. sinnssykdom

Hva er sinnssykdom?


Jeg tok innsatsen for å prøve å finne en ordliste inni mitt skuff. Dessverre var det ingen. Jeg kunne ikke definere sinnssykdom for deg deretter. Oh Nei, jeg kan ikke, men jeg kan sette et eksempel. Jeg vet at det er ingen ordliste inni mitt skuff, men fortsatt jeg forventet å finne en. Det er et eksempel på sinnssykdom i sin enkleste form.


Kjærlighet og sinnssykdom


Innen få måneder av min blir hektet opp med en bestemt tekst-rommet, er en av de mange tingene som jeg har lært parallellisme av kjærlighet og sinnssykdom. Jeg kom til å innse at disse to ordene er noe synonymt. Dette er manifestert ved utallige historier om erfaringer som dokumentert av annerledes individer det på dette webområdet. Kjærlighetslivet med et plott a la telenovela, med en komplett avstøpning fra å støtte aktører til vanlig protagonists og antagonister - jevnaldrende, foreldre eller klassekamerater å nevne noen. Hva ser jeg? Jeg ser sinnssykdom i bred dagslys. Kjærlighetslivet resirkulert fra en generasjon til neste. Sinnssykdom arvet av enda en gruppe personer i samme miljø på et annet tidspunkt. Jeg finner det galskap vurderer at vår livsform har faktisk gjort et stort steg inn i det vi kaller fremtiden og ennå den samme gamle smerter, problemer eller problemer hjemsøke folks kjærlighet liv.


Definere Love. Kjærlighet er dette. Kjærlighet er som. Kjærligheten er her. Kjærlighet er det. Det er ikke en enkel definisjon av kjærlighet. Verste er én definisjon er i konflikt med den andre. Nei, konflikten er et understatement, motsi ville ha vært bedre. I binær er "1" aldri en "0" og omvendt. Behandle ett som den andre er sinnsykdom. Elsker å bringe lykke eller sorg, eller noen ganger begge, er sinnsykdom. Sinnssykdom definere love? Eller er sinnssykdom kjærlighet, i en negativ form?


La oss komme tilbake til mitt forrige eksempel. Det er en analogi illustrerer sinnsykdom. Nå, la oss ta kjærlighet. Vi vet at vår kjærlighet vil komme til ingensteds men vi ta risikoen av gambling med kjærlighet. Resultatet er at vi får vondt. Og det er sinnsykdom. Forutså mørke foran men likevel tar mot til å ta skrittet inn i mørket. Resultatet er katastrofe. I det virkelige liv er det som du vet at han er gift men hva faen! Og det er kjærlighet. Eller du kan føle hun bryr seg for noen, men fortsatt du overbevise deg selv at hun elsker deg, fordi du elsker henne. Og igjen, det er kjærlighet. Og hva med denne nyeste crap? Når du elsker noen ga du at noen mulighet til å skade deg. Er ikke at sinnsykdom mashosisme Maks eller bare ren?


Jeg snakker justly deretter når jeg sier at dem som elsker er galskap? Ville du fortsatt love?


Jeg anta at vår svaret på begge disse spørsmålene er en enstemmig "Ja!" med en kapital y og et utropstegn koreograferte med en clenched knyttneve og en autoritativ ansikts uttrykk å understreke vår sikkerhet, uvitende om at vi allerede er foraktet ordet "logikk". Og igjen, som tydelig manifesterer sinnsykdom.


Vi pleide å si setningen "forelsket i" å bety "å være forelsket". Er ikke det "for å falle" connotes en negativ betydning? Er det ikke sinnssykdom deretter at vi tillate oss å "faller" i kjærlighet? Men vent, andre si, "høy med kjærlighet", å bety avhengige av med kjærlighet. Akkurat det samme, og avhengighet er enda verre. For å la våre selv er get "høy" med kjærlighet igjen en handling av sinnssykdom. Å falle er å gå ned contradicting ordet høy. Med disse to motstridende resultater som er knyttet til kjærlighet, angi kjærlighet foran et well-polished speil, gjenspeiler kjærligheten levende sinnsykdom.


Men til tross for denne sjokkerende analogi, jeg vil likevel si, "Hvis å elske skal være galskap, vennligst ta meg sunn fornuft unna." Er det med stolthet som jeg vil rope til verden, "ringe meg gal fordi jeg er i kjærlighet!"

No comments:

Post a Comment