Monday, November 14, 2011

Regndråpene

Dette jeg lært fra at en ettermiddag jeg tilbrakte bare lytter til musikken regnet komponerte for meg. Det har gått en stund siden jeg sluttet og lyttet til alle andre lyd rundt meg. Regn, skjønt noe sint på taket har lært meg en god leksjon. Lytte.


Det siste, jeg har aldri gjort noe, men klage så mange ting. Legg skylden på noe når ting går galt bare for å skjule meg selv under sikkerhetsnett. Jeg innsett aldri at jeg er en del av dette. Jeg prøvde å slå mine øyne fra verdens grusomhet uten å realisere at jeg selv er ansvarlig for ett hjerte sorg.


Jeg er en forferdelig kvinne. Jeg har skjøvet unna den eneste personen som så godhet i meg. Den eneste personen som minnet meg om rytmen og rhymes som jeg har lenge glemt. Han ga meg tilbake min melodier. Han brakte meg tilbake til den søte lukten av hjem i midten av denne ukjente publikum. Selv med svært lite styrke han hadde forlatt på slutten av dagen, cradled han meg i armene måten han bærer en nyfødt på soloppgang.


Kanskje skulle du tro jeg har blitt gal for å sende ham bort. Jeg kunne ikke klandre deg. Hvordan kan jeg slå min tilbake på noen så fantastisk, så morsomt, så spontan? Som jeg sa, har jeg gått sinnssykt. Tapt kontroll. Jeg var sint på verden. Drenert fra alle press på jobb. Dette kan være ganske god unnskyldninger, men ikke nok til å rettferdiggjøre det jeg har gjort perfekt. Sannheten er...Jeg har vært så redd. Så redd for å fortelle ham at var alt jeg egentlig ønsket å komme hjem til ham som natten faller. Jeg gjorde noe annet. Ord sviktet meg. Hvor lang tid tar det før sår heals? Skulle ønske jeg visste svaret.


Alt jeg kunne gjøre, er å lytte til lyden av regndråpene akkurat nå. Håper at dets tunge downpour vil drukne lyden av min egen hjerterytme. Jeg lærte å lytte, men denne gangen jeg velger ikke å. Bare la regn falle denne gangen.

No comments:

Post a Comment