Monday, July 2, 2012

Et notat fra Saint Valentine - en første-Person fortelling om denne fantastiske dagen

La meg presentere meg selv. Mitt navn er Valentine. Jeg bodde i Roma i det tredje århundre. Det var en lang, lenge siden! På den tiden, ble Roma styrt av en keiser kalt Claudius. Jeg liker ikke keiser Claudius, og jeg var ikke eneste! Mange mennesker delt mine følelser.


Claudius ønsket å ha en stor hær. Han forventet menn å melde seg frivillig til å bli med. Mange menn ønsker bare ikke å kjempe i krigene. De ønsker ikke å forlate sine hustruer og familier. Som du kanskje har gjettet, registrert ikke mange menn. Dette gjorde Claudius rasende. Så hva har skjedd? Han hadde en sprø idé. Han trodde at hvis menn ikke var gift, de ikke ville tankene gikk inn i hæren. Så besluttet Claudius ikke å tillate noen mer ekteskap. Unge mennesker trodde hans nye loven var grusom. Jeg trodde det var meningsløs! Jeg var ikke sikkert kommer til å støtte den lov!


Sa jeg nevne at jeg var en prest? En av mine favoritt aktiviteter var å gifte par. Selv etter at keiser Claudius passert hans lov, jeg holdt utfører bryllupsseremoni--hemmelighet, selvfølgelig. Det var veldig spennende. Forestill deg et lite candlelit rom med bare bruden og brudgommen og meg selv. Ville vi hviske ordene av seremonien, lytter samtidig trinnene av soldater.


En kveld hørte vi fotspor. Det var skummelt! Takk og lov unnkom paret var jeg gifter seg i tid. Jeg var fanget. (Ikke helt som lys på føttene som jeg pleide å være, antar jeg.) Jeg ble kastet i fengsel og fortalt at min straff var død.


Jeg prøvde å bli glad. Og vet du hva? Fantastiske ting som skjedde. Mange unge mennesker kom til fengsel å besøke meg. De kastet blomster og notater til mitt vindu. De ønsket meg å vite at de, også, trodde på kjærlighet.


En av disse unge mennesker var datter av fengsel-vakt. Hennes far tillatt henne å besøke meg i cellen. Noen ganger ville vi sitte og snakke i timevis. Hun hjalp meg å holde min ånder. Hun ble enige om at jeg gjorde rette ved å ignorere keiseren og går videre med de hemmelige ekteskap. På dagen som jeg var å dø, forlot jeg min venn et lite notat takke henne for hennes vennskap og lojalitet. Jeg har signert det, "Elsker from your Valentine".


Jeg tror at notatet startet skikken med å utveksle meldinger med kjærlighet på Valentine's Day. Den ble skrevet på dagen jeg døde, februar 14, 269 A.D.


Nå, hvert år på denne dagen, folk husker. Men viktigst, de tenker om kjærlighet og vennskap. Og når de tenker på keiser Claudius, de husker hvordan han forsøkt å stå i veien for kjærlighet, og de le--fordi de vet at kjærlighet ikke kan bli slått!

1 comment:

  1. Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformer, Staver til ..Kontakt informasjon
    E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +234815542481

    ReplyDelete