Friday, July 6, 2012

Minnet om en Valentine

Rørende historien om en kvinne reisen av glede og sorg, og hvorfor Valentine's Day har en spesiell plass i hennes hjerte.


Min mann Matt og jeg møtte under college. Våre var en elske affære for barn og voksne. Vi møtte under min sophomore / hans junior år på en fotball partiet. Vi raskt ble "it" par på campus, og syntes å ikke være underlagt de mange uenighet og hyppige breakups av mange av våre venner. Han foreslo å meg rett etter han ble uteksaminert, og vi giftet seg med dagen etter min eksamen følgende mai.


Emily var vår bryllupsreise baby. Enda mer hensiktsmessig, hun ble født på Valentinsdag seg selv. Våre familier teased oss fritt – ikke bare var vi den "perfekte par", men vi ble gravid umiddelbart til en baby født på Valentine's Day. Det syntes å være skjebne.


Vi kalte Emily våre Golden Child. Hun var markeringsramme med glede, og syntes å bare kommer det fra hennes porene. Mens jeg sannsynligvis er partisk som hennes mor, trodde jeg hun var den vakreste skapningen noensinne laget. Hun hadde mørk gull krøller som aldri syntes å gjøre hva jeg ønsket å overtale dem til å gjøre, og hennes far sjokolade brune øyne med en svært svak golden rim. Hun var virkelig fantastisk.


Vi har alltid ønsket mer barn, men synes ikke å falle gravid som lett som vi hadde før. Men var vi fornøyd med våre Emily. Til mai like etter Emily slått 4. Det var dagen før Matts og min jubileum, og Emily og jeg var kjører errands. Jeg var admittedly travelt, prøver å få alt gjort før vår planlagte 5te Merkedag ferie i tre dager. Jeg var harried. Emily sensed som og var rastløs selv. Jeg ble kryss med henne. For å prøve å distrahere henne, nådd jeg på baksiden som er satt til å slå opp musikk på hennes toy… Jeg har aldri sett lastebil kommer.


Jeg våknet opp fire dager senere på sykehuset. Alt fra de neste dagene er fortsatt ganske uklar, men jeg husker øyeblikket når Matt fortalte meg at Emily ikke overleve krasjet. Alt jeg kan tenke på var de siste ord som hun hørt fra meg. Jeg spurte crossly henne om å være stille for bare fem minutter.


Jeg utvinnes langsomt fra min egen mange skader. Matt var utrolig støttende, men ting åpenbart var ikke det samme som før. Våre Golden Child var borte.


Hennes bursdag var nærmer seg, og jeg var ikke sikker på hvordan jeg skulle gjøre det gjennom. For å gjøre sakene enda verre, Matts selskapet var å sende ham til Zürich, Sveits, i 10 dager foran Valentine's Day for en spesiell konferansen. Jeg tror ikke jeg noen gang følt seg så alene, så jeg gjorde de 10 dagene.


Når Matt landet i New York på Valentine's Day, Emilys fødselsdag, kalt han til å bekrefte at jeg ville være på flyplassen for å plukke ham opp fra hans kobler flytur. Han fortalte meg at han hadde en spesiell Valentine gave til meg. Jeg fortalte ham at jeg ikke var i en Valentine slags humør, men han insisterte på at dette ville hjelpe.


Ting virket uendelig bedre da jeg så Matt kommer av flyet. Han ga meg en stor klem, og vi fanget av sin bagasje og ledet hjem. Når vi kom hjem, han satte meg og ga meg en liten innpakket boks. Han fortalte meg at han ikke hadde planlagt på å få meg noe for Valentines i år siden det var så smertefullt for oss begge, men han så disse i Zürich, og visste at han måtte ta dem til meg.


Jeg unwrapped boksen, og så et merkenavn som var ukjente for meg--DeLafée. Jeg var ikke sikker på hva du kan forvente, men åpnet esken quizzically. Inne var vakre chocolates… sprinkled med gull. Jeg begynte umiddelbart å smile og gråte samtidig – en eske konfekt fra våre Golden Child. Matt oppfordret meg til å smake en, og de rike sjokolade syntes å eksplodere på min tunge, jeg hadde aldri tasted noe sånt i hele mitt liv.


Hver Valentinsdag blir litt enklere. Vi har nå en liten gutt, Ethan. Og hver Valentine's Day, Matt får meg en boks av DeLafée sjokolade pralines. Disse sjokolade har blitt kjent i hele min krets av venner som vi alle ser frem til våre ektemenn spesielle kjøp av DeLafée for oss. Men så mye som hver og en av mine venner nyter godt av disse gull-flaked utsøkt sjokolade, jeg vet at mine er en spesiell påminnelse om min Golden Child.

No comments:

Post a Comment