Tuesday, July 10, 2012

Hvor skal du sette din energi?

Når jeg først begynte å gå gjennom prosessen skilsmisse, tror jeg at jeg sannsynligvis kastet bort en ekstraordinær mengde tid og energi på å understreke om disse tingene at jeg ikke kan kontrollere. Ting som om eksen min ville gjort å betale tilstrekkelig barnet støtte. Vi opprinnelig hadde blitt enige om et tall, men unbeknownst til meg, han hadde blitt hamstring kontanter, et faktum som jeg ikke oppdage til senere.


Han arbeider for et selskap som bærer hans navn. Han er det eneste ansatt, og det er et selskap som på den tiden var gjort en uvanlig mengde penger for å være en mann operasjon. Tidligere hadde jeg gjort hans bøker, jeg hadde arbeidet for dette firmaet, og jeg visste at han gjort mye mer enn han var bekjenne.


Dere vet at en corporation er egen separat enhet, slik han hadde selskapet betale ham x beløp per år (på papiret), og han var den eneste som hadde tilgang til sine bankkontoer, bøker, osv. Han kontrollerte alt som selskapet gjorde med sine penger. Domstolen sjekke ikke som å bare om det han hadde på papir var faktisk nøyaktig, og hvis noen sjekke var gjøres, domstol la meg vet at det var jeg som måtte betale regningen å få det gjort.


Mens vi var i prosessen domstol, kjøpte han et Porche 911 (som han gjemte seg fra meg selv og våre barn i to år), og en Mercedes ML350 (han er siden flyttet til G500). Som blir sagt, jeg har lært etter kun to ganger i retten, at han faktisk kan skjule detaljene av hans økonomi fra en dommer, jeg har lært at ingen ville gjøre ham oppgir disse detaljene med mindre jeg tok opp informasjon, og at jeg hadde absolutt ingen kontroll over hva skulle skje i retten med hensyn til hvordan det ville se sin økonomi. Jeg lærte at han kunne sende hans årsregnskapet domstolen om morgenen av våre rettsinstans dato i stedet for å sende dem innen 30 dager etter hans blir servert, og det ville være ingen straff for hans gjør dette. Jeg lærte at selv om jeg spilt av reglene som videreformidlet til meg av systemet, det samme systemet lærte ham at han ikke hadde å overholde alle regler, men hans egen, og jeg har lært at det ville være ingen straff til ham for å gjøre enten.


Mellom betale en advokat for å twiddle hennes tommelen og gjøre idiotisk kommentarer i stolen ved siden av meg, og å ha nok nerve å belaste meg for hennes fullstendig incompetence og domstolen ikke erkjennelsen av at en mann på hans "lønn" kunne ikke muligens råd til tingene som eksen min nå eid (som, i tillegg til biler, inkludert en penthouse millioner dollar), bestemte jeg meg for at nok var nok.


Jeg følte meg som en bonde. Jeg følte meg som om jeg var på en slags TV-show, alle visste at målet med dette surrealistisk spillet, men meg. Jeg følte meg som om dommeren og advokatene var faktisk aktører, ansatt for å spille sine roller til ytterste, og noen ble til slutt kommer til å hoppe ut av et skap et sted og fortelle meg at jeg hadde punked. Ingen slik flaks. Dette var gal, og dette var ekte.


Så jeg har valgt. Jeg bestemte meg for at dette var årsaken altfor mye stress i livet mitt, og i livene til mine barn, og verre del av dette, var at jeg ikke kunne kontrollere den. Hvis pengene var så viktig for ham, kunne han holde det. Jeg måtte bruke som energi og den tiden på noe som jeg kunne styre. Noen ting er verre enn å finne deg selv i en situasjon der noen andre har en hånd på din emosjonelle kompass, din mentale velvære og din skjebne... din finansielle skjebne spesielt.


Hvis du kommer til å gå gjennom prosessen, innse dette; Du må oppføre seg som om ingen har beste for deg selv og dine barn i tankene. Du må innse at denne prosessen skal diktere hver thought, din hver bevegelse, enhver anledning, og i siste instans velvære svært for barna dine for så lenge du la den, og du må bestemme selv... er det verdt det?


Vet du hva som er verdt det? Arbeidet med å få din finansielle act sammen er verdt det. Arbeide med å få noe for deg selv som bare du kontrollerer. Her er lærdom som jeg lærte; Uansett hva vi tror er rett, lærer samfunn oss at penger (og har det) er viktig. Jeg har lært at som en kvinne som skilt det er spesielt viktig. Jeg lærte at jeg måtte sette alle min umiddelbare energi til å gjøre min egen penger.


Du kan gjøre hva det tar for å ha noe av din egen. Ikke gjør feilen som jeg gjorde i tenkning "Han ville aldri gjøre det til hans barn." Gitt, kan han ikke. Og hvis han ikke... flott. Selv om han viser seg å være en respektfull mann, trenger du fortsatt å være selvhjulpen. Jeg vet at det jeg sier er fornuftig for deg, eller du ikke ville ha gjort det til bunnen av denne artikkelen. Tro meg, ingen andre kommer til å gjøre det for deg. Fra dypet av mitt hjerte, kan ikke jeg stress det nok.


Takk for å lese.


Til suksess!


Melissa.

No comments:

Post a Comment