Monday, November 5, 2012

Det er ingenting som en god far

Far. Dette ordet bringer opp en rekke tanker og følelser når det er sagt eller tenkte. Tenke på din egen far eller andre fedre vet du sannsynligvis bringer mange minner, både gode og dårlige.


En far er en person av stor innflytelse i et liv. Han har en sterk innvirkning på sine barn om han aldri tilbringer en dag med dem, eller om han er presentere hver dag av deres liv. En far påvirker alltid hans barn bilde av en mann og en leverandør. Mange små gutter vokse opp og vil være akkurat som deres far. Mange jenter vokser opp og ønsker å gifte seg med noen akkurat som deres far.


Hvilke tanker eller minner ordet 'far' påkalle for deg? Er dine første tanker hyggelig eller hard? Har du barndomsminner som inkluderer timers spilletid med din far? Eller kanskje du husker hvordan din far lærte du å fiske, klatre i trær, eller bygge enorme slott. Din far og lære deg hvordan å sykle, fangst en baseball eller kaste en fotball? Hvis bare alle kunne være så heldig og har ingenting men gode minner og føler forkjærlighet for sin far.


Å ha en god far er noe som alltid vil påvirke hjertet og livet til et barn. Så, enten du vokste opp med en fantastisk far eller en ikke så minneverdig far, er det viktig at du forplikte deg til å lære å bli en god far for dine egne barn.


Hvordan kan du være en god far? Fathering barn godt er bare et spørsmål om kjærlig barna som du ville elske noen andre. Hva krever det å elske noen? Kanskje du tror tid, eller kanskje du tenke på å gi gaver som en måte å elske noen. En av de beste måtene å være en god far er å tilbringe tid med barna. Ta deg tid i din travle timeplan for dem. Tilbringe tid å komme inn i sine verdener, lære om hva de gjør på skolen, lære om deres venner, og lære om tingene de bryr seg om. Du vil aldri ha et sterkt forhold med barna dine hvis de har ingen minner av tid med deres far. Så heller enn å jobbe disse ekstra timer overtid vurdere tilbringer de timene spille med og lære barna.


En annen måte å bli en stor far er å verbalt bekrefter og praise din barn. Et barns tillit og sikkerhet kan bygges opp sterkt med hyggelige ord fra en far eller mor. Vurdere kraft av ditt ord og innvirkning som en negativ eller positiv kommentar kan ha på barnet ditt. For de fleste barn det er de negative kommentarene de vil huske, så se etter måter å kutte ut negative kommentarer eller kritikk. La barna vokser opp med noe annet enn ros og kjærlige ord fra sin far.


Å ha en stor far kan være en av de største velsignelsene i et barns liv. Og å være en stor far kan være en av de største velsignelsene i livet ditt. Så, tenk på kreative måter å bli involvert i livet til barn og være typen far som de vil prøve å etterligne en dag.

1 comment:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    ReplyDelete