Tuesday, November 6, 2012

Husk Charm armbånd?

Mest småpiker har en beste venn oppveksten. Jada, de har andre venner, men ingen som ganske sammenligne til deres og bare beste venn. Husker du din beste barndomsvenn? Gruva ble Ava. Hun bodde bare tre dører fra huset mitt, og vi ble venner fra dagen hun flyttet til våre street. Det var ikke før et par måneder senere, men at vi ble beste venner. Jeg husker dagen vi trappet opp vårt vennskap fra "venner" til "beste venner" fordi det var dagen vi utvekslet charm armbånd med hverandre.


Våre charm armbånd var symbolet til oss og til alle våre andre venner at vi var to av samme type. Vi har fortsatt likte å spille med andre barn i nabolaget, men det vil alltid være Ava og jeg som spiste middag på hverandres hus eller tilbrakte natten sammen på fredager. Hver kveld før vi skiltes måter planlagt vi hvor du skal møte neste morgen. Våre dager var fylt med time etter time på å utforske, leker hus, leker med dukker og å ha kickball spill med våre andre venner. Sommeren Ava flyttet til mitt nabolag, og vi ble beste venner vi så hverandre hver eneste dag.


Våre charm armbånd var stor fordi de holdt oss koblet selv når vi ikke kunne tilbringe hver time hver dag sammen. På skolen som faller ble Ava, og jeg satt på separate klasser så vi kunne bare se hverandre ved lunsjtid og på lekeplassen. En av første dagen av skolen Ava og jeg utvekslet en av sjarmen på våre charm armbånd til at vi kunne huske hverandre hele dagen.


Da min familie og jeg forlot til ferie i California senere det året sa jeg farvel til Ava på hennes verandaen. Jeg lovet at jeg ville bringe henne tilbake noe spesielt for våre charm armbånd. For noen grunn, som lover var nok til å gjøre de ti dagene vi var fra hverandre - den lengste vi hadde blitt skilt siden ble vi beste venner - mer utholdelig. Så snart jeg kom tilbake fra turen, jeg løp over til huset hennes, og ga henne spesiell sjarm jeg hadde valgt å gjøre vårt beste venn sjarmere armbånd enda mer full.


I årene som fulgte, fylt Ava og jeg våre charm armbånd med så mange nye sjarm at det kom en dag når våre charm armbånd ikke ville plass noe nytt på dem. Det var en trist dag dagen vi fylte vår charm armbånd. Det var en enda tristere dag når Avas familie flyttet langt fra meg rett etter at vi gikk på gymnas. Vi separerte med løfte å bære våre charm armbånd hver dag før vi traff igjen.


Og selv om jeg ikke har sett Ava siden dagen hun flyttet og charm armbånd vi delte raskt ble en ting fra fortiden, tror jeg alle barna bør ha en beste venn og
Charm armbånd å bevise det.

No comments:

Post a Comment