Tuesday, December 18, 2012

Ekteskap: Lære å elske

Min datter var nylig i sin skolens ytelsen til spelemann på taket. Hun var en av døtrene. Hvis du ikke kjenner historien, fokuserer det på skiftende kulturen i ekteskap, fra en der ekteskapet er arrainged av familien og samfunnet til en basert på gjensidig tiltrekning.


I en av sangene spør hovedpersonen kona hvis hun elsker ham. Hun svarer at i 25 år, hun har delte hans seng, gjorde sine måltider, hadde en tendens hans hus, hevet hans barn--så hva slags spørsmål er som? Poenget er at i deres forhold, ikke kjærlighet var enda et spørsmål eller vurdering. Men etter litt frem og tilbake, de bestemmer seg for det, faktisk, de elsker hverandre.


Dette førte meg til å tenke på hva jeg vet om ekteskap. Og her er hva jeg synes om spørsmålet om kjærlighet og ekteskap: vi falle i kjærlighet til å komme sammen, og deretter tilbringe resten av våre liv lære å elske den andre.


Du skjønner, den første attraksjonen er virkelig om "Jeg". "Jeg" føler en viss måte, så jeg vet jeg er "in love." Men at en del av forholdet er drevet av mitt behov for å føle det slik, min trenger å være sammen med den andre personen, min trenger å ha mine behov møtt. Mine behov er drevet av mitt ønske om å føle intense følelser av "å være forelsket."


Men i virkeligheten, kjærlighet er et verb, noe jeg gjør for den andre. Så, det tar resten av mitt liv å lære hvordan å ivareta min ektefelle behov. Fra mitt ønske om å bli med min ektefelle kommer mitt ønske om å møte min ektefelle kjærlighet behov.


Vi er "lurt" til engasjement av den overveldende følelsen av attraksjon, og deretter vi har fremsatt innsats for å skape et varig forhold. Jeg sier "lurt" fordi vår kultur har vi tro at denne Kjærligheten er grunnlaget for en relasjon. Det er ikke. Det er bare en midlertidig utgangspunkt. Det er ikke målet. Det er bare en del av reisen til en levetid relasjon.


Disse intense følelser vil roe over tid. Det overveldende behovet for å være sammen med noen som markerer den forelskelse delen av et forhold er ikke bærekraftig på egen hånd. Det er som å plassere en flamme i en flaske. Til slutt, flammen vil brenne alle oksygen i flasken og være slukket.


Så, det må være noen "drivstoff av ild." Dette er "elsker" verbet. Når jeg handler i kjærlige måter, jeg drivstoff brannen og holde det brenner. Hvis jeg slutter tending å andres behov, fordi jeg ikke føler at forelskelse, vil forholdet sakte (eller ikke så sakte) dø bort.


Når vi fortsetter å tro at "love" (forelskelse) er hjertet av en relasjon, når den følelsen er borte, tror vi vi er ikke lenger i kjærlighet. Det er ikke tilfelle; Vi har bare ikke klarte å drivstoff brannen.


Reality-TV har vist seg at noen to personer, gitt den rette omstendighetene og innstillinger, kan falle i kjærlighet (kjemi av forelskelse). Men historien etter historien viser at det er vanskeligere å få bytte til "true love" som kommer fra handlingen. Velg handling, og ikke la deg lure av kjemi.


Ved å handle på kjærlighet, ved å elske et verb og ikke en følelse, holde vi emosjonelle brannen stoked. Og det er stor ironi: Hvis vi avhenger følelsen av å være forelsket å holde oss sammen, vil mislykkes. Men hvis vi setter som til side og fokusere på being loving, følelsen av å være forelsket er vedvarende. Modne kjærlighet er et verb, ikke en følelse.

1 comment:

  1. Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformer, Staver til ..Kontakt informasjon
    E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +234815542481

    ReplyDelete