Sunday, December 23, 2012

Holde dette matlaging området rent

En av de mest utbredte sykdommer er i dag matforgiftning. Det starter som en liten ubehag et par timer etter å ha spist og vokser inn i en livet - truer episode som krever sykehusinnleggelse.


Den vanligste forårsake er salmonella e-coli og listeria bakterier. Og de kan være vanlige problemer i kokkens kjøkken.


Vanlige oppvekststeder for bakterier er kjøkkenhåndklær, parabolen filler og børster, skjærebrett, vasker, dør, skuff og kjøleskap håndtak. Små ting som tidtakere, visp håndtak, pepper møller og salt shakers også bli oppvekststeder for bakterier. Du kan også legge til flasker av olje, krydder krukker, kan openers og kontrollene på komfyren eller ovner.


Maten selv kan være lagring steder for bakterier med gjerningsmannen kylling og andre fjørfe, egg, rå kjøtt, meieriprodukter, og med frisk frukt og grønnsaker.


I tillegg til vask hendene regelmessig mens matlaging her er en liste over ting bør du gjøre i kjøkkenet ditt til å redusere sannsynligheten for matforgiftning:


1. Vask fjørfe i iskaldt vann når du henter den hjem fra supermarkedet og kjøle umiddelbart. Kok det så snart som mulig.


2. Vask hendene og alt annet som kommer i kontakt med rå fjørfe.


3. Vask, aldri gjenbruk kniver, skjærebrett, håndklær eller noe annet som berører rå fjærfe uten å vaske dem. Dette betyr ikke bruke skjærebrett eller kniver til å hogge grønnsaker eller noe elsethat vil ikke bli tilberedt umiddelbart.


4. Vask hendene etter å gå til badet. Familien er ikke immune mot din personlige e-coli!


5. Vask alle grønnsaker umiddelbart etter at du bringe dem hjem fra markedet. Dette inkluderer alle frukt inkludert vannmeloner, jordbær, fersken, mango, druer, og nesten alle andre frukt inkludert bananer.


6. Bruk en masse papirhåndklær som kan bli kastet. Parabolen filler og håndklær er en av de største oppvekststeder for bakterier.


7. Oppbevare din kjøkken tellere feilfri. Bruk en blekemidler eller desinfeksjonsmiddel før og etter måltid forberedelse.


8. Kjøle mat så mye som du kan og lese etikettene på sauser, sauser, syltetøy og gelé for å se om de må kjøling etter åpningen. IKKE LA MAJONES PÅ DISKEN PÅ EN SOMMERDAG! Det gjelder for alt laget med majones også.


9. Forsiktig vaske egg i iskaldt vann før du setter dem i kjøleskapet. Det er ingenting sterilt om et egg som kom fra hønsehuset.


10. Kjøp din kjøtt, spesielt hamburger, fra en anerkjente slakterbutikk.


11. Kontroller at du har en kjøtt termometer og sørge for at alle kjøttet er kokt til riktig temperatur å drepe farlige bakterier i kjøtt, fjærfe og fisk.


12. Vask hendene! Jeg kan ikke gjenta dette nok!


13. Planlegge dagligvarer shopping så du gå hjem umiddelbart etter at du har kjøpt lett bedervelige matvarer.


14. Hvis fisk lukter av fisk, ikke kjøpe det! Hvis noe lukter "av" eller ikke hva
du er vant til å ikke kjøpe den.


15. Hvis en kan eller krukke whooshes når du åpner det, kan du kaste den bort eller enda bedre, ta det tilbake til butikken.


16. Renne ting over vasken, ikke i den. Dette stedet er full av bakterier. Sterilisere det ofte, men som samtidig beholder spiselig mat ut av den.

2 comments:

  1. Hei, jeg heter Camilla Mary, jeg er fra Oslo, men jeg bor i Waterton Lakes National Park Canada med min mann. Ordene kan ikke forklare hvor opphisset jeg er for restaureringen av mitt ødelagte ekteskap, og nå er mannen min helt tilbake etter å ha forlatt meg og barna våre til en annen kvinne. Vi har vært gift i siven år, og i løpet av ekteskapet har vi hatt en rekke kamper som fortsatte til slutt, forlot han med barna våre og flyttet til Melbourne for å være sammen med en annen kvinne. Blokkert alle former for kontakt, noe som gjør kommunikasjonen ugyldig. Jeg følte at livet mitt var over, og mine barn trodde de aldri ville se faren sin igjen. Jeg prøvde å være sterk bare for mine barn, men jeg kunne ikke kontrollere smerter som plaget mitt hjerte, jeg ble fortært av tristhet og smerte fordi jeg virkelig elsket ham. Hver dag og natt tenker jeg på ham, og jeg vil alltid like ham å komme tilbake med meg, jeg ble bokstavelig talt gå gal og trengte en guddommelig inngrep, så jeg fortalte hvert av mine problemer til en venn av meg som en gang hadde lignende utfordringer. Hun henviste meg til en veldig kraftig mann som heter DoctorIgbinovia. Hun sa at han var den eneste grunnen til den glede hun hadde på denne dagen. Drigbinovia kan bidra til å reparere ødelagte relasjoner hun sa det var jeg måtte sette ham på prøve. Jeg kontaktet ham på hans Email adders doctorigbinovia93@gmail.com og han ga meg instruksjoner om hva jeg skal gjøre og det gjorde jeg da gjorde han en kjærlighetsspell for meg. Til min største overraskelse, etter tre uker, ringte mannen min og fortalte meg at han savnet oss så mye som barna, jeg var så overrasket, mitt hjerte var fylt av glede og spenning, og jeg begynte å skygge tårene mine. Han unnskyldte seg for sin feil og unnskyldte seg for smerten han forårsaket for meg og barna. Slik kom han tilbake til oss med stor kjærlighet og glede, og fra den dagen var ekteskapet nå sterkere enn før. Takket være Drigbinovia er han veldig kraftig, så jeg bestemte meg for å dele historien min for de kvinners og menns skyld hvem opplevde hva som skjedde. Jeg vil at du skal vite at det er en løsning. Drigbinovia er løsningen, en sann og kraftig spellcaster som ba om å leve lenge for å hjelpe kvinner og barn i sin tid med smerte. Og det har også staver for helbredelse av kreft, kreft osv. GOD LUK,

    ReplyDelete
  2. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    ReplyDelete